Friday, September 16, 2011

Nu toți suntem copaci


Nu. Copaci am fost odată la-nceput!
Demult atunci pe vremea când vântul era mut.
Cu ramuri lungi,cu frunze-n dungi,
Cu gânduri limpezi și adânci.
De ieri ne-am transformat în foi,
În coli, file și pagini moi,
În patimi neîmpărtășite,
În amintiri pre-veștejite,
În iubiri reci și lacrimi seci -
Aș vrea să plec...n-aș vrea să pleci.”
Eu sunt ciornă murdărită!
Zvârlită-n vânt și răscolită!
Am fost albă-acum gălbuie;
Eram caiet-acum hârtie;
Voiam condei, acum doar pix -
„Nu mă scoate din abis...”
Cu simplitate și mândrie,își povestii privindu-se-n hârtie,
Despre o filă ruptă prea devreme, lăsată cu ideea de-a se teme,
Despre stiloul ce-a scris-o greșit...despre ce-a vrut și ce-a primit!
Nu toți suntem copaci și-a zis copila,
Nu toți purtăm semnătura lui Neruda sau Bacovia.
Nu toți rămânem ne-ndoiți de autori,
Dar toți, absolut toți suntem comori!

No comments:

Post a Comment